Nienawiść

Cześć kochani !

Dziś przychodzę z myślą, która nie tak dawno spędzała mi sen z powiek. Poruszałam ten temat z wieloma Polakami mieszkającymi tutaj w Szkocji. Każdy z nich ma inną historię i inny powód, przez który wyemgrowali z ojczyzny.

Ludzie mieszkający w Polsce wzajemnie zarażają się złą energią. Są przepełnieni gniewem, zmęczeniem, pośpiechem. Uważam, że każdy jest Panem swojego losu. Nikt nie wybiera dla nas życia. Sami musimy nim pokierować. Wiem, że jest ciężko. Ale kiedyś ludzie sobie radzili bez tych wszystkich udogodnień które my dziś mamy. Potrafili być życzliwi względem siebie. Pomagali sobie. Dzisiaj ? Spróbujcie zapytać Panią kasjerkę jak jej dzień mija a usłyszycie wiązankę niemiłych słów. Polska rzeczywistość. Jest mi smutno, i naprawdę żal mi tych ludzi, bo przekonałam się, że życie może wyglądać o wiele lepiej. Strach to wyznać, ale niekiedy jest mi wstyd przyznać się, że pochodzę z takiego kraju.

Po tym jak osobiście przekonałam się jak to wygląda. Jak się żyje w naszym kraju, głównym powodem dla którego nie chcę tam wracać są właśnie tacy ludzie. I ta atmosfera, gdzie ludziom brak uśmiechu.Każdy burczy na siebie zamiast się uśmiechnąć i życzyć miłego dnia. Gdzie starsze Panie bawią się w nawracanie ludzi, a same przed kościołem wymieniają się najnowszymi plotkami, a Panie w osiedlowym sklepie uśmiechają się tylko, kiedy chcą wypytać co się z Tobą działo, gdy przez jakiś czas Cię nie było.

Do wszystkich czytających to ludzi - przesyłam Wam moc pozytywnych uścisków, masę pozytywnej energii z deszczowej Szkocji. Co z tego, że mamy lepsze zarobki, kiedy pogoda i tęsknota towarzyszą nam każdego dnia ! Wierzę, że kiedyś w Polsce też będzie dobrze.

Buziaki,
K. xx

Komentarze

Popularne posty