Powrót do Polski ?

English version below 
Cześć wszystkim !

Podczas ostatniej rundy pytań na instagramie, jeden z użytkowników zapytał mnie czy po czasie spędzonym w Szkocji, jest sens aby wrócić do Polski.

Niektórzy z Was zapewne wiedzą, że ja swój wielki powrót do ojczyzny już przeżyłam. W lipcu 2016 roku z nad polskiego bałtyku wsiadłam w pociąg i wróciłam do Krakowa. Mój powrót trwał aż 7 miesięcy i dokładnie w dzień moich 19-stych urodzin zawitałam z powrotem do Szkocji.

Każdy ma swój indywidualny tok myślenia, inne plany i marzenia. Dla mnie na dzień dzisiejszy powrót do Polski wydaje się rzeczą tak abstrakcyjną, jak fakt że mogłabym wygrać główną nagrodę w 'toto lotku'.

Nie zmieszczę wszystkiego w jednym poście, więc rozdzielę to na serie. Będę opisywać i porównywać życie, fakty, ciekawostki i ogromne różnice między Polską a Szkocją.

Moim skromnym zdaniem Polska nie jest krajem, który jest w stanie zapewnić stabilny start dla młodych ludzi, którzy chcą zacząć żyć samodzielnie, a ja właśnie na takim etapie obecnie się znajduję. Dlatego moje komentarze w postach będą przychylne dla Szkocji. Chcę jednak zaznaczyć, że nie oznacza to iż nie tęsknie za krajem, za naszą kulturą i takimi błachostkami jak polskie jedzenie. Jestem dumna z bycia polką i zawsze będę.

Hi everybody!

During the last Q&A session on instagram, someone asked me do I see a reason to go back to Poland after the time I've spent in Scotland.

Some of you might know that I already had my big come back. In July 2016 my family decided to go to polish seaside for a holiday, where I catched my train to Krakow. My come back lasted 7 months and exactly on my 19th birthday day I came back to Scotland.

Everyone has an individual way of thinking, different plans and dreams. For now I can't even imagine that I would go back to Poland. It seems to be impossible almost like winning the main prize in a lottery.

I can't describe everything in one note so I will divide it in series. I'm going to write about life, facts, curiosities and huge differences between Poland and Scotland.

In my opinion, Poland isn't a country which is able to provide a good, stable start for young people, who want to start living on their own. I am on this stage right now, that's why my comments will be more positive for Scotland. It doesn't mean that I don't miss my country, our culture and small things like a polish kitchen. I am proud to be polish and I always will be.



Komentarze

Popularne posty